Przedszkole nr 150 ,,Przystanek Uśmiech" w Warszawie

Projekt KIK 34

 

 

 

                

        

 

 

Nasze przedszkole uczestniczy w Projekcie „Zapobieganie nadwadze i otyłości oraz chorobom przewlekłym poprzez edukację społeczeństwa w zakresie żywienia i aktywności fizycznej” współfinansowanym przez Szwajcarię w ramach szwajcarskiego programu współpracy z nowymi krajami członkowskimi Unii Europejskiej.

 

W ramach Projektu KIK/34 realizujemy zadanie 2 „Edukacja i wdrażanie zasad prawidłowego żywienia i aktywności fizycznej w przedszkolach, szkołach: podstawowych, gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych oraz ocena wpływu tej edukacji na sposób żywienia, stan odżywienia, aktywność fizyczną i poziom wiedzy dzieci i młodzieży”.

 

 

 

 

 

INSTYTUCJA REALIZUJĄCA                       PARTNERZY

 

                         

 

 

 

                            INSTYTUCJA WSPÓŁFINANSUJĄCA

 

                      

 

 

 

Dziesięć zasad aktywności fizycznej

 

Mamo , Tato…

 

 

  • Pilnuj by twoje dziecko regularnie i z zaangażowaniem ćwiczyło na lekcjach wychowania fizycznego.
  • Zapisz dziecko na ulubione pozalekcyjne zajęcia ruchowe.
  • Uprawiajcie różnorodne formy aktywności fizycznej.
  • Ćwiczcie jak najwięcej na świeżym powietrzu.
  • Bądźcie aktywni fizycznie przynajmniej 1 godzinę dziennie.
  • Pamiętajcie, że jednorazowa dawka ruchu nie powinna trwać krócej niż 10 minut.
  • Ćwiczcie z intensywnością umiarkowaną lub podwyższoną (dużą).
  • Ograniczcie dziecku czas spędzony przed komputerem i telewizorem.
  • Podczas nauki stosujcie krótkie przerwy poświęcone na ruch.
  • Przed wysiłkiem fizycznym nie zjadajcie obfitych i ciężkostrawnych posiłków.

 

 

 

 

 

Dziesięć zasad dbałości o prawidłową postawę ciała

 

Mamo, Tato…

 

  • Nie przeciążajcie plecaka szkolnego dziecka i pilnujcie by nosiło go symetrycznie na obu ramionach.
  • Dbajcie o zachowanie prawidłowej masy ciała.
  • Uprawiajcie różnorodne, najlepiej symetryczne formy ruchu.
  • Pamiętajcie o szczególnych walorach pływania w profilaktyce i korekcji wad postawy ciała.
  • Wzmacniajcie mięśnie brzucha i grzbietu.
  • Pilnujcie by dziecko utrzymywało staranną pozycję podczas odrabiania lekcji, korzystania z komputera i oglądania telewizji.
  • Ograniczcie czas przebywania w pozycjach statycznych (zwłaszcza pozycji siedzącej).
  • Dziecko powinno nosić odpowiednie obuwie ( na elastycznej podeszwie, z niewielkim obcasem,
  • obszernym wierzchem i usztywnionym zapiętkiem).
  • Chodźcie boso po miękkim, nierównym podłożu.
  • Nauczcie dziecko kontrolowania swojej sylwetki przed lustrem.

 

na dole strony znajduje się plik do pobrania "piramida aktywności fizycznej dzieci"